رضا امینی گفت: اجرای طرح قطار شهری اهواز همزمان با متروی کلانشهرهای شیراز، تبریز و اصفهان آغاز شد، اما به دلایل مختلف از جمله اختلافی که میان شهرداری و پیمانکار به وجود آمد، حدود ۴ سال است که این طرح کاملا متوقف است.
او به پیگیریهای انجامشده از طریق مراجع قضایی و صدور حکم نهایی دادگاه تجدید نظر مبنی بر خلع ید پیمانکار قبلی (کیسون) و تحویل کارگاهها، اشاره کرد و افزود: مذاکرهها با پیمانکار بعدی انجام و تفامنامه اولیه تنظیم شده است.
شهردار اهواز ادامه داد: پیمانکار قبلی در مکاتبهای تقاضای جلسه درخصوص نحوه واگذاری خط و تحویل کارگاه داشته است که همزمان مذاکرهها با پیمانکار بعدی برای انجام مراحل قانونی انجام شده است.
آقای امینی به مذاکرههای همزمان با وزارت کشور برای بهره مندی طرح متروی اهواز از اوراق مشارکتی همانند سایر کلانشهرهای دارای خط قطار شهری اشاره کرد و گفت: در بودجه دولت رقم خوبی در خصوص اوراق مشارکت پیشبینی شده است تا همزمان بتوانیم کارگاه را راهاندازی و منابع دولتی و شهرداری را تامین کنیم و به مرور، این طرح بزرگ که موجب آزار مردم و ایجاد اشکالاتی در شهر شده است، راهاندازی شود.
او میگوید: باتوجه به تعطیلی چندساله اجرای این طرح، ممکن است برخی از ساختمانها و تاسیسات آن دچار اشکالاتی شده و به بازنگری، باز طراحی و بازسازی نیاز داشته باشند بنابراین ممکن است این مسائل کمی زمانبر باشند.
شهردار اهواز گفت: آنچه مهم و متقن است این است که فعال شدن دوباره این طرح، عملیاتی میشود.